IMPATTO

working_woman

Promozione delle donne e delle ragazze

Le donne, le ragazze e i bambini coinvolti nei programmi della Fondazione godono appieno dei propri diritti, riescono a far rispettare i propri diritti e ad esprimere pienamente il proprio potenziale come individui all’interno delle famiglie e come membri della società.

6,079 donne ricoprono adesso posizioni di leadership all’interno delle loro comunità e guidano campagne di sensibilizzazione a difesa dei loro diritti e di quelli dei loro figli;

199 women and girls are now involved in leadership positions within their communities, and are leading activities, such us organizing and carrying out community awareness campaigns or advocating for theirs and their children’s rights.

4322 ragazze e donne che hanno partecipato ad attività di sviluppo delle proprie competenze hanno acquisito la capacità di prendere decisioni autonomamente, in particolare riguardo l’economia familiare o la scelta di muoversi in un altro paese alla ricerca di condizioni di vita migliori.

2,325 children, adolescent girls, women and men were able to access Good Shepherd educational and skills training services;

3,629 concluded skills trainings and/or adult literacy/ numeracy courses;

17,366 children, adolescent girls, women and men received healthcare through GS community services and were helped in accessing local public healthcare.

1435-tanglichok_hli

Sviluppo comunitario e partecipazione

Le comunità locali sostenute dai programmi del Buon Pastore sono più coese e inclusive. Grazie alla creazione di comitati locali offrono migliore protezione ai propri membri più vulnerabili.

This has been possible thanks to the creation and support of 61 community-based groups and committed fostering, community cohesion and ensuring the protection of the most vulnerable members of the community. 2,363 children, adolescent girls, women and men have participated actively in these groups, ranging from children’s parliaments, parents-school committes, committees to report abuses of girls and women and provide informal justice systems.

Two groups have also been formed to support peace-building initiatives, specifically in areas with refugees and migrants. In this context, particularly in Lebanon, Good Shepherd programs have organized summer camps for children including inter-cultural and inter-faith activities to promote peaceful cohabitation and respect of all cultures.

Beirut – Libano 1-12-2016DispensarioPh: ©Cristian Gennari

Diritti umani: salute, educazione, protezione

Le persone più marginalizzate e discriminate, tra cui migranti e rifugiati, coinvolti nei programmi del Buon Pastore hanno avuto accesso ai diritti di base, tra cui assistenza sanitaria, educazione, certificati di nascita e si sentono più sicuri e integrati all’interno delle comunità.

1598 bambini, ragazze e donne sono state aiutate a ottenere la registrazione anagrafica;

63 ragazze e donne salvate dalla tratta e dallo sfruttamento sessuale commerciale vivono in un ambiente sicuro, grazie a programmi psico-sociali per il recupero e il reinserimento sociale;

4,736 adolescent girls and women victims of violence received protection including counseling, residential care, trauma management.

5,954 adolescent girls, women and men took part in awareness raising activities, trainings and workshops dedicated to preventing and mitigating risks related to domestic and social violence and abuses against children and women;

59cf75fc-f392-4e8d-b316-07b90c99899c

Sostentamento e giustizia economica

Donne e ragazze delle comunità più marginalizzate che partecipano ai nostri programmi hanno migliorato livello di occupazione e reddito, aumentando la sicurezza alimentare propria e delle loro famiglie.

3,504 donne e ragazze che prima vivevano in condizioni di povertà estrema hanno migliorato la loro condizione di impiego;

3,348 donne e ragazze hanno incrementato il loro reddito.

1,693 bambini, donne e ragazze hanno aumentato la loro sicurezza alimentare e migliorato la loro dieta;

1,351 children (DRC, Kenya, and Thailand) have a better diet as part Good Shepherd nutritional supplement programs in DRC, Kenya, Thailand.

fgd-staff-7-x-area-capacity-and-organizational-developmen-

Sviluppo organizzativo e delle competenze

While the majority of GSIF projects focus on direct support for the local communities, some GSIF initiatives in 2017 aimed at building the capacity and the organizational structure of our local partners, to secure effectiveness, efficiency and long-term sustainability of their programs.

In 2017 the GSIF team and the local offices facilitated and organized training sessions and workshops on Project Cycle Management, Monitoring and Evaluation, Finance and Administration, Fundraising, Communication, Anti-Trafficking, and Theory of Change involving 223 Good Shepherd sisters and lay mission partners directly involved in their programs.

Contact Us